• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • БІБЛІОТЕКА

БІБЛІОТЕКА - ДУШІ АПТЕКА!/Files/images/SDC12277.JPG



ЗАВІДУВАЧ ШКІЛЬНОЮ БІБЛІОТЕКОЮ /Files/images/F-1-1 (5) - копия.jpg


ОПИС РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
Шкільна бібліотека-це осередок інформаційної, бібліографічної та виховної роботи з дітьми.
Вона завжди була збирачем, хранителем і дослідником творів друку – вічних пам’яток писемності, а бібліотекарі – вірними зберігачами і популяризаторами духовного надбання поколінь.
Сьогодні, коли будується нова держава, не байдужим є те, яким буде підростаюче покоління. Виходячи з проблеми школи: «Формування життєво необхідних компетентностей учнів», проблемою шкільної бібліотеки є «Розвиток соціальної компетентності та соціального інтелекту, як складових суб”єктів особистості».
В сучасних умовах основними завданнями шкільної бібліотеки є:
- формування національної свідомості;
- виховання в учнів культури читання, уміння користуватися бібліотекою;
- Забезпечення повноцінного змісту навчального процесу;
- всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом
пропаганди методичної літератури та інформації про неї.
Завдяки шкільній бібліотеці користувачі мають унікальну можливість познайомитись з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без шкільної бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів, батьків.
Тому своє основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчання учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.
Щоб діти полюбили книжку, хотіли приходити до бібліотеки і були в ній якомога довше створюються всі умови.
Бібліотека має просторий читальний зал, поєднаний з абонементом на 20 робочих місць, книгосховище та окреме приміщення для зберігання підручників.
Приміщення бібліотеки естетично оформлено, багато квітів.
Книги розставлені згідно вікових категорій та системи ББК. Робота бібліотеки ведеться згідно річного плану.
На сьогоднішній день бібліотека обслуговує 379 читачів. Це учні, вчителі, працівники школи./Files/images/SDC12282.JPG/Files/images/SDC12275.JPG
Повноцінне забезпечення інформаційних потреб школи - одна з основних функцій сучасної шкільної бібліотеки. Приділяється увага проблемам, пов’язаними з пошуком і забезпеченням інформацією.
Комплектування фонду ведеться з різних джерел:
- централізоване комплектування;
- дарчі;
- передплата на періодичні видання.
Книжковий фонд бібліотеки становить понад 23 тисячі екземплярів з них 16700-література.
Доступ читачів до фонду вільний.
Змістовному розкриттю книжкового допомагають постійно діючі виставки «Світе ясний,краю милий, моя Україно!»,
«На Україну повернусь
Через роки, через віки,
Вустами ніжно притулюсь
До материнської руки»,

«Знай і поважай» (про державні символи), «Молоді про Закон»,
«В океані рідного народу
Відкривай духовні острови »,

«Мандри рідною Україною», «Україна з жаху заніміла почувши правду про голодомор», «Правовий букварик», «Закон захищає дитинство», « За здоровий спосіб життя», «Безпека понад усе», «Земля- наш дім і жити нам у ньому», «Українська мова-серця мого подих» та інші.
Вихованню читача допомагають проведення різних масових заходів які проводяться бібліотекою, а це: цикли бесід «Читач у бібліотеці», «На гостині у дитячих письменників», викладки нових надходжень «На хвилинку зупинись нову книгу подивись», традиційний щорічний «Конкурс ерудованих та начитаних», огляди новинок «Здрастуй книго», голосні читання книг «Ми з книжками дружимо», бібліографічні огляди, конкурси, вікторини, правовий брейн-ринг «Школа прав дитини», прес-діалоги «Сторінками історії», «Наш край на сторінках газет», дитячі ранки, літературні вечори, проведення предметних тижнів та декад тощо.
Завдяки акції «Подаруй бібліотеці книгу», книжковий фонд поповнився новими енциклопедичними виданнями та художньою літературою.
При бібліотеці працює бібліотечний актив, який надає допомогу у розстановці та видачі книг, оформленні нових надходжень, естетичному оформленні бібліотеки та проведенні масових заходів. Актив бібліотеки проводить рейди-перевірки стану збереження підручників. Підсумки перевірок висвітлюються у шкільній газеті «Вічний понеділок» та на загальношкільних лінійках. При бібліотеці працює «Книжковий санаторій», робота якого направлена на виховання у дітей любові та поваги до книги.
З метою поліпшення роботи щодо збереження підручника та книги, виховання поваги до праці людей, які їх створюють, а також залучення підростаючого покоління до книги, як джерела знань школа приймає участь у Всеукраїнській акції «Живи, книго!».
По школі виданий наказ та розроблені заходи проведення акції.
Адміністрація школи, класні керівники ознайомлені з цим наказом та Положенням про проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!», довели їх зміст до відома батьків та учнів.
Вже стали традиційними проведення «Тижня бібліотеки», «Тижня шкільного підручника», «Тижня дитячої та юнацької книги», літературного турніру «Найрозумніший», театралізованих свят «Посвята в читачі» та «Посвята в першокласники».
З учнями проводяться бесіди : «Як берегти книгу?», «Скільки коштує безкоштовний підручник?», «Книга-твій найкращий друг. Бережи її», «Як відремонтувати книгу» тощо.
Свою роботу бібліотека проводить спільно з вчителями-предметниками, класними керівниками, заступниками директора з навчально –виховної та виховної роботи, педагогом-організатором, учнівським самоврядуванням та радою бібліотеки. /Files/images/SDC12280.JPG


ПЛАН РОБОТИ РАДИ БІБЛІОТЕКИ

  • ОДИН РАЗ НА МІСЯЦЬ ПРОВОДИТИ ЗАСІДАННЯ РАДИ БІБЛІОТЕКИ
  • ПРОВОДИТИ БЕСІДИ З МОЛОДШИМИ УЧНЯМИ ПРО КУЛЬТУРУ ЧИТАННЯ ТА ПРАВИЛА ПОВОДЖЕННЯ З КНИГОЮ
  • РАЗОМ З ПРЕЗИДЕНТСЬКОЮ РАДОЮ ПРОВОДИТИ РЕЙДИ-ПЕРЕВІРКИ СТАНУ ПІДРУЧНИКІВ
  • ДОПОМАГАТИ КОРИСТУВАЧАМ БІБЛІОТЕКИ У ВИБОРІ КНИГ
  • ЗНАЙОМИТИ КОРИСТУВАЧІВ БІБЛІОТЕКИ З НОВИМИ НАДХОДЖЕННЯМИ
  • ДОПОМАГАТИ В ОРГАНІЗАЦІІ КНИЖКОВИХ ВИСТАВОК ТА ПОЛИЧОК
  • ДОПОМАГАТИ У ПРОВЕДЕННІ ДИТЯЧИХ РАНКІВ ТА ІНШИХ ЗАХОДІВ БІБЛІОТЕКИ


/Files/images/SDC12265.JPG/Files/images/SDC12267.JPG


КЕРІВНИЦТВО ЧИТАННЯМ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Усе частіше можна почути думку, що електронні засоби інформації здатні забезпечити потреби людства пов”язані з освітою, культурою, вихованням. Низький рівень читаності в країні свідчить про кризу читацької культури.
Навчити дитину любити книгу, сприймати її, як життєдайне джерело пізнання світу, виховувати любов до книги, прищеплювати навички бібліотечно-бібліографічної грамотності першочергові завдання шкільного бібліотекаря.
Читання – це діяльність, що є по суті активним пошуком істини. У шкільному віці, становлення особистості молодшого школяра відбувається найбільш інтенсивно, самостійному дитячому читанню має відводитись особлива роль. З погляду на це постає завдання: дати дитині поштовх, імпульс, щоб вона могла читати самостійно, без примусу дорослих.
Його реалізації може сприяти спільна робота діяльність учителя, бібліотекаря батьків, шкільного психолога, спілкування з однолітками. Коло читання дітей обумовлене віковими психологічними особливостями, тобто рівнем розвитку сприйняття, уваги, пам”яті, уяви дитини певного віку.
Основна вимога до керівництва читанням полягає в тому, щоб залучити дітей до систематичного користування доступною їм літературою, яка сприяла б їх всебічному розвитку, допомагала моральному, трудовому, естетичному вихованню, розвитку творчих здібностей, формуванню характеру і світогляду юних читачів.
Бібліотека здійснює керівництво читанням дітей шляхом індивідуальної та масової роботи .Обсяг її дуже широкий, форми різноманітні, і проводиться вона на основі вивчення кожного окремого читача, його здібностей, запитів, вікових особливостей.
До читання дітей слід залучати змалку. Якщо вони рано дізнаються про бібліотеку, то звикають з пошаною ставитись до неї, до книжок, дістають уявлення про їх користь і на все життя стають друзями книги.
У житті молодших школярів велике місце займає гра. В процесі гри дитина набуває знання та навички, пізнає навколишній світ. Саме в цей час у неї починають формуватися морально-психологічні та вольові риси характеру. Для них навколишній світ ще велика таємниця, яку вони час від часу відкривають. Бібліотека може допомогти їм у цьому. Книжка для малюків – «вікно у світ». Щоб діти полюбили книжку, хотіли приходити до бібліотеки і були в ній якомога довше, створюються всі умови. З юними читачами слід обов’язково проводити бесіди; видаючи Їм книги, звертати увагу на ілюстрації, пов’язувати зміст книги з її оформленням. Вони вчаться розрізняти види дитячих книжок за оформленням: книжка-малятко, книжка-картинка, книжка-театр, книжка-іграшка; за структурою книжка-твір, книжка-збірка, навчаються правильно називати відомі книжки (прізвище автора і заголовок книжки) і виявляти інтерес до Їх змісту (відома; невідома; про що; на яку тему). Це допомагає бібліотекарю розширювати читацький кругозір дітей, розвивати в них уміння використовувати книжки, як засіб застосування набутих знань у практичному житті.
Малюнок своєю наочністю цілком відповідає психологічним особливостям дитячого віку. Великий педагог К.Д. Ушинський говорив, що дитина мислить образами, фарбами, звуками. Ніяким, найбільш вдалим описом ми не даємо такого яскравого і вірного уявлення дитини про предмети, яких вона не бачила в натурі, як добре виконаною картинкою - ілюстрацією.
Часто діти несміливо розповідають про прослухане або прочитане, а коли звернути їх увагу на малюнки, які розкривають зміст книги, бесіда значно пожвавлюється, діти швидше і краще пригадують, про що написано в книжці. Крім того бесіди по ілюстраціях розвивають художній смак дитини.
Коли під час бесіди виявиться, що книга зацікавила малого читача, можна запропонувати йому зробити малюнки за змістом книги.
Під час індивідуальних та групових бесід діти молодшого шкільного віку вчаться користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання за книжковими виставками, тематичною ілюстрованою картотекою, бережно ставитись до книг, ремонтувати їх.
Бібліотекар повинен виховувати у дитини дбайливе ставлення до книги. Потрібно щоб вони усвідомили, що бібліотечна книга - їх спільна власність. Не можна книгу псувати, рвати, робити на ній малюнки тощо, її треба брати чистими руками, бо цю книгу читатимуть ще багато дітей.
Учні 1-2 класів тільки опановують техніку читання. Цей процес для них дуже складний, тому вони швидко втомлюються, їм важко дочитати книжку до кінця. Цим дітям ще не доступний переносний зміст поняття, алегорії, вони не можуть самостійно розібратися в моралі байки чи казки. Цей період в житті дитини має назву «конкретнообразний».
Зацікавити учнів 1-2 класів певними книгами, розібратися в їх змісті допомагають індивідуальні та групові бесіди, голосні читання, розповіді тощо.
Під час рекомендаційних бесід з читачами молодшого шкільного віку треба використовувати ілюстрації до книг, організовувати їх спільний перегляд, читати окремі цікаві уривки.
Діти 1-2 класів ще не вміють самі вибирати книги. Бібліотекар повинен добирати їм таку літературу, яка їх зацікавить, буде їм корисною. Від цього в значній мірі залежить встановлення тісного контакту бібліотекаря з дітьми, довір’я до нього, виконання його порад.
Учні 3-4 класів вже повністю оволодівають технікою читання. Коло їх знань та інтересів ширше ніж у 1-2 класників. Хлопчики охоче читають книжки про пригоди, подвиги, у дівчаток – потяг до казок. Учні цього віку можуть не тільки розповідати зміст прочитаного, а й охарактеризувати героїв книги.
При проведенні індивідуальної бесіди з дитиною слід з”ясувати чи любить вона читати, які книги вже прочитала, чим захоплюється. Такі бесіди дають можливість планомірно керувати її читанням. Такі бесіди можна проводити і з групою читачів. Вони повинні відзначатися правильним педагогічним тоном, змістовністю.
Прагнучи зацікавити дітей тим чи іншим твором, бібліотекар не повинен переказувати його зміст; краще дати лише загальне уявлення про книгу, стисло розповісти про найголовніше, коротко охарактеризувати героїв твору. Детальна розповідь може відбити у дитини охоту самій прочитати книгу.
Слід звертати увагу на випадки, коли діти не дочитують до кінця взяту книгу і вимагають іншу. Необхідно з’ясувати причину цього. Може, книга, складна для читача, тоді можна разом з ним дочитати її, роз’яснити незрозуміле. Адже не дочитування або пропускання деяких «нецікавих» з погляду дітей місць в книзі може стати шкідливою звичкою, яку потім важко виправляти. В цьому віці необхідно проводити бесіди за матеріалами періодичних видань, вчити ними користуватися, залучати до систематичного Їх читання.
Рекомендуючи книги різні за тематикою, коротко розповідаючи про них, бібліотекар радить читачу знайти те, що його може зацікавити, що йому потрібно для навчання в школі, і одночасно привчає дитину правильно формулювати свої запитання.
Необхідно обов”язково поговорити з читачем, коли він вимагає книгу не за віком, складну для розуміння, виявити звідки він про неї дізнався, і порадити доступну йому літературу на цю тему.
У читачі молодшого шкільного віку слід виховувати культуру читання, пояснювати їм, як вибрати книги за допомогою рекомендаційного списку, ілюстрованої картотеки, книжкової виставки.

/Files/images/SDC12283.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 314

Коментарi